13 Nisan 2018 Cuma

Milli Duyguların Sanata Yansıtılması


Bir öğrenci düşünün tarih konularını araştırıyor.Dersi büyük bir keyifle dinliyor.Milli duygularını yoğun bir şekilde yaşıyor,her ders yeni bir devlet adamı veya bir komutan çizerek derse geliyor,milli duygularını sanata yansıtıyor.Böyle bir öğrencinin ileride işini aşkla yapan başarılı bir tarihçi olacağından eminim.Sevdiğiniz işi yaptığınız zaman her gün aynı aşkla uyanırsınız,sevmeden bir işe başladığınızda da her gün aynı kabusa  uyanırsınız. Her şeye rağmen başarır insan kim ne derse desin ulaşacağınız noktayı bilirseniz gideceğiniz yolu bulursunuz.Bu hayatta mutlu olmak istiyorsak sevdiğimiz,yapmaktan hoşlandığımız,birlikte zaman geçirmekten keyif aldığımız işler ve insanlarla vakit geçirmeliyiz.İnsanlar sadece doğru noktalara yerleştirilmelerde mutlu ve başarılı olabilirler. Umarım tüm gençler hayatları boyunca doğru yerlere ulaşırlar.







8.Sınıflar Arası Bilgi Yarışması

 Öğrencilerin birden fazla disiplini bir bütün halinde disiplinler arası yaklaşım ilkelerine uygun olarak öğrenmesi soyut konuları anlamlı öğrenmesine ve kendi hayatında kullanmasına katkı sağlayabilir.  Disiplinler arası yaklaşımla daha anlamlı öğrenen öğrencinin ders başarısı ve katılım oranı artmaktadır.
8.Sınıf öğrencileri için Türkçe,Matematik,Fen Bilimleri ve İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük derslerinden sorular hazırladık ve gönüllü öğrencileri belirleyerek bir bilgi yarışması düzenledik.Öğretmenler ile işbirliği yaparak,öğrencilere her alanda soru hazırladık.Yarışmada birinci olan öğrencilere değerli tarihçimiz İlber Ortaylı'nın Atatürk kitabı hediye ettik. hem eğlendik,hem de tekrar ettik.









12 Nisan 2018 Perşembe

Expeditions Programı ile Tarihe Yolculuk



Eğitim koordinatörü ile sosyal bilgiler öğretmeninin işbirliği ile 6.Sınıf öğrencileri Expeditions programını kullanarak HoloGram Pyramid 4Vu LITE VR gözlüklerle tarihe yolculuk yaptılar.Öğrenciler bu yolculukta büyük keyif aldılar.Gördüklerini birbirleri ile paylaşırken yaptıkları grup çalışmalarında işbirliğinin önemini kavradılar.






Hazine Avı Oynuyoruz

Klasik ölçme değerlendirmeden sıkılan öğrencilerinize farklı bir yöntem denemek ister misiniz? Tüm sınıflar ile Sosyal Bilgiler dersinde oryantring yaptık.Bitirdiğimiz ünite ile ilgili ölçme sorularını hazırladık,doğru cevap veren öğrenciler için yönergeler verdik ve saklanan qr codeleri bulmalarını istedik. Okulun her yerinde koşturan öğrenciler çok eğlendiler.Eğlenirken üniteyi tekrar etmiş oldular.Ekip ruhuyla hareket ettiler.Birlik olmanın önemini bir kez daha anladılar.




Meslekler ile İlgili Film Çekiyoruz


6.Sınıf öğrencilerimiz kendilerine birer meslek belirlediler.Belirledikleri mesleklerin olumlu ve olumsuz yönlerini araştırdılar.Araya birazda kahkaha serpiştirdiler.Seçtikleri meslekler ile ilgili yazdıkları senaryoyu oynadılar ve kameraya çektiler.Topluluk önünde konuşmaktan çekinen öğrencilerin tiyatro rollerini sergilerken öz güvenleri görülmeye değerdi.









Çanakkale Gezimiz


Florya Koleji ortaokul ve lise öğrencileri 30-31 Mart 2018 tarihlerinde Çanakkale'ye düzenlenen geziye katıldılar.Örencilerimizin yoğun katılımı ile gerçekleşen gezimizin ilk gününde Çanakkale Savaş Alanları ve şehitlikleri gezildi.Bigalı köyü,Arıburnu ve Anzakların çıkarma yaptığı koyu ziyaret eden öğrencilerimiz 57.Alay şehitliğinde duygusal anlar yaşadılar.Atatürk'ün gözetleme yeri,saatinin parçalandığı yer,siperlerin ve Yeni Zellanda anıt ve mezarlarının da bulunduğu Conkbayırını'da  ziyaret eden öğrencilerimiz Şehitlik Abidesi ve dillere destan Seyit Onbaşı'nın  hikayesini dinleyerek birinci günü tamamladılar. Gezimizin ikinci gününde tarihi surları takip ederek Behramkale Köyü içerisinden Akropolis(yukarı şehir)'e giden öğrencilerimiz,Athena Tapınağı'na tırmanarak bölge tarihi hakkında bilgi edindiler.Daha sonra dünyanın en önemli arkeolojik alanlarından olan 5000 yıllık tarihe sahip Truva şehrini de gezen öğrencilerimiz mutlu ve tarih bilgileri ile dolu bir şekilde geri döndüler. Gezide büyük bir özveriyle öğrencilerimize rehberlik eden öğretmenlerimize teşekkür ederiz.