26 Şubat 2018 Pazartesi

Duyarak,görerek,hissederek öğrenme


Her öğrencinin farklı biçimlerde öğrendiğini biliyoruz.Yine öğrencilerin okuduklarının %10'unu,işittiklerinin %20'sini,gördüklerinin %30'unu,hem görüp hem işittiklerinin %50'sini,söylediklerimizin %80'ini hatırladıklarını sıklıkla duymuşsunuzdur.
Öğrencilerin nasıl öğrendiklerini gözlemleyerek anlayabiliriz.Örneğin:Görsel öğrenci görünüşe çok dikkat eder.Etrafındaki kişilerin ne giydiklerini,kıyafetlerin birbiri ile uyumunu iyi gözlemler.Dokunsal olan öğrenci için görüntü arka plandadır.O daha çok rahat edeceği kıyafetleri seçer.Görsel hızlı konuşur,işitsel ise tane tane konuşur. Bazı detaylara dikkat ettiğinizde öğrencilerinizin nasıl öğrenebildiklerini anlayabilirsiniz.
Sosyal Bilimler Bölümü olarak bireysel farklılıkları olan öğrencilere farklı öğrenme metotları sunuyor,onların ihtiyaçlarını karşılamaya çalışıyor,tüm öğrenme stillerine göre ders tasarımı hazırlamaya gayret ediyoruz.
6.Sınıf öğrencileri Ülkemizin Kaynakları ünitesinde madenler konusunu işlerken MTA'dan temin ettiğimiz maden setlerini inceleme fırsatı buldular.İşe birazda eğlence kattık ve madenlerimizi toprağa gömdük,kazı yapan öğrenciler madeni çıkardığında hangi madeni bulduklarını,özelliklerini,nerelerde çıkartıldığını ve kullanım alanlarını arkadaşlarına tanıttılar.Böylece birçok duyu organına hitap eden bir öğrenme gerçekleşti ve kalıcılık sağlandı.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder