SOSYAL
BİLİMLER BÖLÜMÜ OLARAK
Misyonumuz:
- Sosyal Bilgiler alanında gerekli alt yapıyı sağlamak, alanla
ilgili tüm yenilikleri yakından izlemek
ve tüm değişimleri öğrenciler ile paylaşmak,
- Yurt
içi ve yurt dışı yayınları takip etmek, teknolojiden yararlanmak ve
derslerde etkili bir şekilde kullanmak.
- Sosyal
Bilgiler çatısı altındaki disiplinler hakkında araştırmalar yapmak,
- Bu
disiplinlerin kazanımlarını sosyal bilgiler dersi içerisinde nasıl daha
etkili verilebileceğini araştırmak,
- Türk
Milli Eğitiminin genel amaçları ve Atatürk İlkelerine bağlı öğrenciler
yetiştirmek.
Vizyonumuz:
- Sosyal Bilgiler eğitimi ve öğretimi ile ilgili
nitelikli bir eğitim vererek ülkenin ihtiyacına yönelik olarak bilimsel
düşünen, yeniliklere açık, bilgi teknolojilerini kullanan öğrenciler
yetiştirmek,
- Sosyal Bilgiler eğitimi ve öğretimi ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip ederek, yeni yöntem ve tekniklerini öğrencilere kazandırmak. Sosyal Bilgiler eğitimi, Vatandaşlık eğitimi, İnsan hakları gibi projelerde öncü rolü oynamak.
BÖLÜM HEDEFLERİ:
Sosyal Bilgiler Derslerinde Teknolojiyi Kullanıyoruz.
·
Tarihsel
kanıtları sorgulayarak insanlar, nesneler, olaylar ve olgular arasındaki
benzerlik ve farklılıkları belirleyen, değişim ve sürekliliği algılayan
bireyler olarak yetiştirmeyi hedefliyoruz.
Bu hedef
doğrultusunda sıklıkla derslerde Green Screen kullanılarak tarihe yolculuk
yapıyor. Imovie programı ile tarihsel filmler oluşturuyoruz. Powtoon, Animaker,
Goanimate programları ile animasyonlar
hazırlıyoruz. Show Puppets kullanılarak tarihsel görseller seslendiriyoruz. Puppet
Pals 2 kullanılarak tarihsel olaylar dijital
hikayelere dönüştürüyoruz. Morfo programında padişahları konuşturuyoruz. Aurasma programında tarihsel
olaylar canlandırıyoruz. Hologram kullanılarak padişahları sınıfın ortasına
getiriyoruz. Padlet kullanarak dijital tarih panosu oluşturuyoruz. Dipity,
Tımelıne programlarını kullanarak tarih
şeridi hazırlıyoruz.
·
İnsan
hakları, demokrasi, laiklik, ulusal egemenlik,cumhuriyet kavramlarının tarihsel
süreçleri ve günümüz Türkiye’si üzerindeki etkilerini kavrayarak yaşamını demokratik
kurallara göre düzenleyen öğrenciler yetiştirmeyi hedefliyoruz. Bunun içinde
yönetim şekilleri ile ilgili öğrencilerimize senaryo yazdırıyor ve bunu filme
dönüştürüyoruz. Flipaclip programını kullanarak insan haklarının ihlali
konusunda hareketli çizgi romanlar oluşturuyoruz.
·
Yaşadığı çevrenin ve dünyanın coğrafî özelliklerini
tanıyarak, insanlar ile doğal çevre arasındaki ilişkiyi açıklayan, bilgiyi
uygun ve çeşitli biçimlerde kullanan, düzenleyen ve geliştiren bireyler
yetiştirmeyi hedefliyoruz. Bunun için derslerimizde sıklıkla Creately, Google
Eart programlarını kullanarak dijital haritalardan yararlanıyoruz.
·
Ulusal
bilince sahip, Atatürk İlke ve İnkılaplarının, Türkiye Cumhuriyeti’ nin her
yönden gelişmesindeki ve kalkınmasındaki yerini kavrayan bireyler yetiştirmeyi
hedefliyoruz. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük derslerinde ilke ve inkılaplar ile
ilgili şarkılar besteliyor, Atatürk klipleri çekiyoruz. Fantashow programını
kullanarak Atatürk resimlerine müzikli videolar hazırlıyoruz. EdPuzzle
programını kullanarak Atatürk’ün bilinmeyen yönleri ile ilgili öğrencilerin
yaratıcılığını destekleyen soruları videoların arasına ekliyoruz. Atatürk
hakkında ilk akla gelenleri söyleyerek beyin fırtınası yapıyor ve bunu Tagul,
Tagxedo programları ile kelime bulutu haline getiriyoruz.
·
Özgür bir
birey olarak fiziksel, duygusal özelliklerinin; ilgi, istek ve yeteneklerinin
farkına varan bireyler yetiştirmeyi hedefliyoruz. Derslerimiz de oyunlaştırmayı
sıklıkla kullanıyoruz. Plickers, Kahoot, Learning Apps, Zondle, Visme,
Actionbound programlarını kullanarak
eğlenerek öğrencilerden geri bildirim alıyoruz.
Sosyal
Bilimler Bölümü Olarak Maker Projeleri Üretiyoruz.
·
Manipülatifler ile
dokunarak-yaparak-yaşayarak öğrenme stratejilerine dayanan
yöntemleri kullanarak öğrencilerin soyut kavramları kolaylıkla anlayabilmeleri,
kalıcı öğrenmeyi ve başarının yükseltilmesini hedefliyoruz. Bu hedef
doğrultusunda yenilenebilir enerji kaynakları ile çalışan akıllı şehir ,solar
sistem güneş sistemi, 21.yyIn Nahıl ağacı ve 21.yy’ın Otağı ve padişah hologramı
projeleri yaptık. Her yıl öğrencilerin yaratıcılığını destekleyen birçok
projeye yer veriyoruz.
Sosyal
Bilimler Bölümü Olarak Tarih Sohbetleri Düzenliyoruz:
Sosyal
Bilimler Bölümü Olarak Eğitsel Geziler Düzenliyoruz:
·
Öğrencilerin
seviyelerine uygun olan bilgi, görgü ve
yeteneklerini geliştirmek; yaparak yaşayarak öğrenmelerine imkan vermek ve
derslerin uygulama ortamında yapılmasını sağlamak; onlara çevrelerini, toplumun
sosyal, kültürel ve ekonomik değerlerini tanıtmak, bilimsel ve teknolojik
gelişmeleri yakından izletmek amacıyla geziler düzenliyoruz.
ORTAOKUL GEZİLERİMİZ:
·
Bu hedef
doğrultusunda Diyalog varsa karanlık ve
sessizlik yoktur sloganıyla yola çıktık.6.Sınıf öğrencilerimiz ile Karanlıkta
ve Sessizlikte diyalog müzesine giderek öğrencilerin empati kurmalarını
sağladık.
·
7.Sınıf öğrencilerimiz
ile Tarihi Yarımada gezisi yaparak Osmanlı’yı tarihi mekanda anlattık.
·
Ortaokul öğrencilerine en büyük zaferlerimizden biri
olan Çanakkale cephesini Çanakkale’de anlattık.
·
5.Sınıf öğrencilerimize
doğal ve tarihi eserlerimizi Miniaturk’e gezisinde anlattık.
·
İstanbul’un Fethini
Panorama 1453 müzesinde anlattık.
LİSE GEZİLERİMİZ:
·
Osmanlı devletine başkentlik yapmış olan tarihi şehrimiz
"Bursa"gezisine katıldılar. Osmanlı kuruluş dönemini Bursa’da
dinlediler.
·
Lise öğrencilerine en
büyük zaferlerimizden biri olan Çanakkale cephesini Çanakkale’de anlattık.
Sosyal Bilimler Bölümü Olarak Yıl İçerisinde Yaptığımız
Etkinlikleri Blog Sayfamızda Paylaşıyoruz: https://fksosyalbilimler.blogspot.com/
Sosyal Bilimler Bölümü Olarak Öğrencilerin Motivasyonunu
Önemsiyoruz:
·
Yoğun bir çalışma temposuyla üniversiteye hazırlanan 12.Sınıf
öğrencilerimize moral yemeği organize ettik.
Sosyal Bilimler Bölümü Olarak Belirli Gün ve Haftaları Anıyor
ve Kutluyoruz:
·
Belirli gün ve haftalar
ile öğrencilere yurt
sevgisi, ulusal tarih bilinci, yardımlaşma, dayanışma ve kardeşlik duygularının
kazandırılmasını hedefliyoruz. Bu hedef doğrultusunda belirli gün ve haftalarda
etkinlikler gerçekleştiriyoruz.
Sosyal Bilimler Bölümü Olarak Kültürlerimizi Tanıyoruz:
·
Bölgelerin kültürlerini
tanımayı hedefliyoruz. Bu hedef doğrultusunda 5.Sınıf öğrencilerimiz ile
yöresel yemekleri ve gelenek ve göreneklerimizi tanıyoruz.
Sosyal Bilimler Bölümü Olarak LGS,TYT ve AYT Sınavına Öğrencileri
Hazırlıyoruz:
8.Sınıf öğrencilerimizi İnkılap Tarihi ve
Atatürkçülük dersinde öğrencileri LGS’ye hazırlıyoruz. 12.ınıf
öğrencilerimizi LGS ve TYT’ye
hazırlıyoruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder