Florya Koleji Sosyal Bölümü öğretmenleri olarak ilk yazımıza “bilgi paylaştıkça çoğalır” cümlesi ile başlamak istiyoruz. Bilgiyi öğrenip
sakladığımızda hep koyduğumuz yerde kalacaktır,
oysa bilgiyi paylaştığımızda bilginin katlanarak arttığını ve herkese
fayda sağladığını göreceğiz. Eğitimde teknolojinin bu kadar ilerlediği bir
dönemde, teknoloji ile iç içe büyüyen bir çocuğa katkı sağlayacak öğretmenler
olabilmemiz adına kendimizi geliştirmeli, öğrendiğimiz bilgileri paylaşmalıyız.
Öğrencilerimizi çok farklı yerlerde görmek istiyoruz. Onların isteklerine
öncelik veren, onları tanıyarak ihtiyaçlarını karşılamak için çaba gösteren
bizler aynı zamanda öğrencilerimizin üreten bireyler olarak yetişmesini de
istiyoruz.
Maker çocuk
kavramı çok popüler bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Öğrencilerin maker
çocuk olarak yetişmeleri için bizlerin onları yönlendirmemiz
gerekmektedir. Her anlamda öğrencileri doğru yönlendirmek istiyorsak işe ilk
önce kendimizi eğitmekten başlamalıyız. Bunun içinde alanımıza faydalı
olacağını düşündüğümüz eğitimleri takip etmeli ve bu eğitimlerde yerimizi
almalıyız. Eskiden öğrencilerin abaküs kullanabilmesi büyük bir başarı
sayılırken, şimdi küçücük bir çocuğun herhangi bir teknolojik aleti
ebeveynlerinden daha iyi kullanabilmesi bize hiç de tuhaf gelmiyor.Örneğin; İrlanda’da yaşayan Jordan Casey (15), daha 9 yaşındayken
Flash üzerinden oyunlar geliştirmeye başlamış. 10 yaşına geldiğinde oyun
geliştirmek için gerekli olan tüm programları ve kodlamaları öğrenmiş ve 12
yaşında kendi şirketi Casey Games'i kurmuştur. Jordan şu an kendi kurduğu
''Casey Games'' adlı bağımsız mobil oyun şirketinde CEO olarak çalışmalarını
yürütmektedir. Bizler bu yetenekli çocukların ihtiyaçlarına cevap
verebilecek donanımda bir öğretmen olma çabasına girmeliyiz. Eğitimde
teknolojinin bu kadar yaygınlaşmasının sebebi 21.yy’ın teknolojisine ve
21.yy’ın öğrencisine ayak uydurmak ve bu öğrencilere teknolojinin eğitimdeki
yerini göstermek ayrıca eğitim ve öğretimi monoton yapıdan kurtarmaktır. Bunun
için bazı eğitim modelleri geliştirilmiştir. Örneğin; SAMR modeli daha
derinlemesine öğrenmenin sağlanması için tekniğin eğitime nasıl entegre
edilmesi ve derslerde öğrencilerden beklenilenlerin dijital teknoloji ile
değişmesini gösterir. Öğrenciler öğretmenin verdiği ödevleri dijital ortamda
hazırlayıp, teslim etmeleri SAMR
modelinin bir parçası sayılabilir.
Sonraki yazılarımızda sosyal
bilimler alanında kullanabileceğiniz teknolojik araçlar ile nasıl bir ders
planı hazırlayabileceğinize ve derslerinizde kullanabileceğiniz teknolojik
araçlardan nasıl yararlanabileceğinizden bahsedeceğiz. Görüşmek üzere.
Başak Gün
Sosyal Bilgiler Öğretmeni
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder